loading...

petak, 30. lipnja 2017.

Padobranci / Parachute Macarons



Kad sam bila mala, mama me je često vodila u poslastičarnicu "Bolonja" na Bulevaru revolucije, dijagonalno od Opštine Zvezdara. Ponekad smo sedele i jele kolače, pile limunadu ili bozu, ali nikad nismo otišle kući a da sa sobom nismo ponele barem dvesta grama padobranaca ili išlera. Ili i jednog i drugog. Sećam se da su mi padobranci bili omiljeni kolač, ništa nisam volela više od te vazdušaste slatkoće. 

Onda sam malo porasla, čulo ukusa je postalo istančanije. Padobranci su mi odjednom bili preslatki i više nisam žudela za njima, a i "Bolonju" smo posećivale sve ređe. Sada se više ne sećam kada sam poslednji put bila tamo. Ne znam da li su im kolači još uvek dobri, u ono vreme je to bila jedna od najboljih poslastičarnica u celom Beogradu. Ne sećam se ni da je moja baka pravila padobrance. Možda je nabavila recept samo zato što sam ih ja toliko volela.






Priznajem da sam padobrance malo i zaboravila. Sve dok na internetu nije krenula pomama oko francuskih kolačića macarons. Čim sam ih videla, pomislila sam, ovo su padobranci u tehnikoloru! Iako su macaronspostali tako popularni da je skoro svako pokušavao da ih napravi, sva ta mistifikacija oko stajanja belanaca van frižidera preko noći, čikanja salmonele, čekanja punog meseca da ispadnu baš savršeni, sve to me je odbilo, mada nisam mogla da odolim da ih ne probam kad sam nedavno naišla na njih u francuskoj samoposluzi. U kutiji je bilo osam ili deset kolačića, po dva od svake vrste - braon, roze, žuti, zeleni i narandžasti. Bili su izuzetno skupi, oko sedam eura, koliko se sećam. Neki su bili filovani ganaš kremom, a drugi nekim džemom. I zaista su bili veoma lepi i dekorativni. Međutim, ukus nije mogao da opravda ni izgled ni cenu - sve mi je to još uvek bilo preslatko i razlika u ukusu između različitih vrsta je bila bleda i neubedljiva. Mislim da ih čak nismo ni pojeli sve.

Od tada se poigravam s idejom da bi padobranci bili bolji od svih tih francuskih cvrckalica kada bi se napravili da budu manje slatki. Da bi bili pun pogodak. I bakin recept me nije izneverio. Originalna verzija recepta, koju ću prvo prepisati, je recept za baš onakve padobrance kakvi se mogu kupiti u poslastičarnicama - bez ikakvih izmena i dopuna.

Pusle:

  • 4 belanceta
  • 210 g prah šećera
  • 200 g mlevenih oraha
  • kašika mlevenog keksa

Krem:

  • 100 g šećera u prahu
  • 100 g putera
  • 2 žumanceta
  • 2 štangle istopljene čokolade

PRIPREMA:

Zagrejte rernu na 150 stepeni, bez ventilatora. Odvojte belanca od žumanca, izmerite ostale sastojke, pomešajte keks sa orasima. Mikserom čvrsto ulupajte belanca, postepeno dodajući šećer u prahu. Na kraju umešajte orahe s keksom.



Na plitki pleh koji ste obložili bakpapirom, kašičicom sipajte po malo fila. Potrudite se da kapnete masu u što pravilnijem obliku kružića. Pazite da ne sipate previše! Za jednu polovinu padobranca dovoljno vam je pola kafene kašičice smese. Ako želite da budete sigurni da će vam pusle ispasti savršeno okrugle, umesto kašičice koristite poslastičarski špric. Masa će se malo razliti u kontaktu s papirom, i računajte da će u toku pečenja pusle još malo da narastu.

Pecite ih 25 minuta. Dok se jedna tura peče, spremite sledeću. Meni su od četiri jajeta ispale tri ture pusli (30 pusli po plehu). Nakon pečenja, pustite ih da se sasvim ohlade pre nego što ih skinete sa papira.



Krem se sprema tako što se puter na sobnoj temperaturi dobro umuti s prah šećerom, da bude sasvim penast, pa se onda dodaju žumanca i rastopljena čokolada. Masa se nakon toga muti mikserom još dva-tri minuta.

Prilikom filovanja obratite pažnju da ne stiskate puslice previše da vam se ne bi izlomile. Na svaku polovinu stavite ravnu kafenu kašičicu fila, razmažite ga po površini i poklopite drugom puslicom.

Šta sam promenila? Pošto nisam htela da eksperimentišem s testom da ne bih narušila ravnotežu koja padobrance čini vazdušastim, rešila sam da količinu šećera smanjim u kremu. Nisu mi se dopala ni živa žumanca. Zbog toga sam rešila da napravim klasičan ganaš krem i da njime filujem padobrance.

Recept za čokoladni ganaš glasi:

  • 100 ml slatke pavlake
  • 1 kašika prah šećera
  • 100 g čokolade za kuvanje
  • 20 g putera


Zagrejte pavlaku do vrenja. Umešajte šećer i kockice čokolade. Mešajte žicom dok se čokolada sasvim ne istopi i sjedini s pavlakom. Skinite s vatre i umešajte puter. Ostavite da se sasvim stegne i ohladi. Kad dosegne sobnu temperaturu, krem stavite na još petnaestak minuta u frižider. Promešajte i filujte padobrance.




Ganaš po ovom receptu je diskrentno sladak i idealan za filovanje puslica za padobrance. Doduše, krem nije vazdušast kao krem s puterom iz originalnog recepta i ne deluje "autentično" u padobrancima, ali je na ukusu bolji.

Veoma je važno da u krem stavite običnu čokoladu za kuvanje a ne crnu čokoladu, jer će u protivnom krem imati tako intenzivan ukus da će potpuno "poklopiti" aromu oraha u puslama, a to ne bi trebalo da se desi. Padobranci imaju prvenstveno orašast, a ne čokoladni ukus.

Osim toga, u testo za puslice sam dodala prstohvat soli dok sam mutila belanca. Sve ostalo je isto kao kod bake.

Presuda: Za razliku od macaronspadobranci su neodoljivo vazdušasti i po toj vazdušastosti su i dobili ime. Važno je da ih ne prepečete - držite se vremena i temperature pečenja doslovno, čak i ako vam se učini da pusle nisu gotove.

Padobranci se tope u ustima, dok ih žvaćete se malo lepe za zube, ali ne smeju da budu "žilavi". Zbog toga ih čuvajte u plasitčnoj kutiji koja može dobro da se zatvori, najbolje neki Tupperware. Idealan sitni kolač za uz kafu, za posluženje na svečanostima, ili kada želite da se podsetite detinjstva.


Nema komentara:

Objavi komentar